wtorek, 21 czerwca 2016

Optrex ActiDrops krople nawilżające - recenzja



Skład: woda, chlorek sodu, glikol polietylenowy 8000, kwas borowy, hialuronian sodu, chlorek potasu, chloran sodu, chlorek wapnia, chlorek magnezu, nadtlenek wodoru

Opakowanie: 10 ml

Cena: 15-20 zł

Stosowanie: według potrzeby, codziennie

Trwałość: 28 dni od otwarcia

Dla kogo: dorośli i dzieci od 12 roku życia

Optrex ActiDrops nie jest wskazany dla kobiet w ciąży i karmiących piersią.


O Spray'u na zamknięte powieki Optrex miałam okazję już pisać tutaj, dziś przedstawię Wam Optrex ActiDrops w formie kropli nawilżających. Skład jak sami zauważycie jest inny, niż w przypadku spray'u, tak i działanie może również różnić się. Osobiście preferuję te w formie kropli :)




Optrex ActiDrops zostały stworzone z myślą o suchych i podrażnionych oczach na skutek m.in. noszenia soczewek kontaktowych, prowadzenia samochodu (wytężanie wzroku, nawiewy wentylacji), klimatyzacji i zanieczyszczeń atmosferycznych. Na kartoniku czytamy - natychmiastowe nawilżenie, dzięki specjalnej formule - i tak jest faktycznie, po aplikacji odczuwam natychmiastową, przyjemną ulgę, niestety niezbyt długotrwałą, zwłaszcza w niesprzyjających warunkach środowiskowych - np. praca przed komputerem w klimatyzowanym biurze. Ale lubię te krople, są tolerowane przez moje wrażliwe oczy, nie podrażniają, koją i odświeżają w ciągu dnia. Generalnie odpowiadają mi preparaty z hialuronianem sodu, które z reguły dobrze nawilżają i redukują dyskomfort. Optrex ActiDrops są wskazane również dla osób noszących soczewki kontaktowe - można je stosować bezpośrednio na soczewki, nie ma konieczności zdejmowania ich przed aplikacją. Po zakropieniu oczu, mrugamy kilka razy, aby płyn został rozprowadzony na całym oku i dokręcamy mocno nakrętkę na buteleczce.




Optrex ActiDrops wygodnie się dozuje, nie ma tu skomplikowanych mechanizmów, których nie lubię - wystarczy lekko nacisnąć buteleczkę, a kropelki łatwo wypłyną z dozownika. Poręczne, niewielkie opakowanie, w praktycznym spłaszczonym kształcie, ułatwia zakrapianie. Po podaniu do oka, mamy bardzo krótko zaburzone widzenie (ok. 15 sekund). Konsystencja preparatu jest dość rzadka, odrobinę kleista. Niestety kropelki wpadające do oka są duże, zalewają oczy i wypływają na policzki - uwaga na makijaż. Stąd używam je na nieumalowanych oczach, do odświeżenia i komfortu w ciągu dnia. Na noc raczej nie sprawdzą się - są zbyt rzadkie, aby długo utrzymać się na oku. Mogą być również problemowe dla bardzo suchych oczu do nawilżenia po nocy. 

Na opakowaniu przeczytamy, aby nie stosować Optrex ActiDrops z innymi kroplami. Ja zastosowałam je z lekiem (najpierw nawilżyłam Optrex'em, później w odstępie czasowym podałam lek) i przyznam, że lek który zawsze był łagodny dla moich oczu, po Optrex'ie piekł bardzo nieprzyjemnie. Także lepiej postępować zgodnie z instrukcją, gdyż faktycznie krople te mogą kolidować z innymi preparatami i lekami do oczu. Chyba, że mamy zgodę okulisty.

Spray Optrex, jak pisaliście w komentarzach, odpowiadał Wam. A co sądzicie o kroplach Optrex ActiDrops? Pomóżmy w wyborze innym :)

11 komentarzy:

  1. Witam Pani Aneto!Mam pytanko, poniewaz borykam sie z suchością oczu juz od kilku dobrych lat, tylko nie bylo to tak dokuczliwe jak teraz,a poniewaz tylko rano moje oczy byly zaczerwienione, pozniej po godzinie dwóch to mijało i bylo ok choc dodam ,iz nigdy nie mialam czystych bialych bialek a zawsze widoczne zylki to nie stosowalam kropli nawilzajacych, nie odczuwalam suchosci oczu a jedynie zaczerwienienie.Choc korzystalam w swoim nie duzym miesci z porad okulistow,wszyscy twierdzili, ze to alergia i dlatego oczy są czerwone,przepisywali lek opatanol i na tym sie kończyło,nikt z okulistow nie zrobił mi testu na suchość oka, dopiero rok temu trafilam na dobrego okulistę, ktory od razu zrobil test, w tej chwili stosuje thealoz duo w dzien, a na noc masc refresh.Moja rogowka jest piekna jak to okresla pani doktor gladka, lsniaca choć nadal mam duzo zylek na bialkach oczu,bardzo widoczne sa po nocy, natomiast martwi mnie to,iz moje oczy sa zawsze takie błyszczące,jakbym ciagle plakala,jakbym miala taką otoczke na tęczowce, taką soczewke trudno mi to opisac, moja okulistka mowi, ze poprostu takie mam oczy, nie wiem co jeszcze moge zrobic aby moje oczy wyglądały ładnie rano,nie były takie czerwone i szkliste, przepraszam rozpisalam sie, ale przez ten oczny problem,stalam sie bardzo nerwowa i nie patrzę swoim rozmowcą prosto w oczy,ponieważ sie wstydze i mysle ze wszyscy widza moj problem, pozdrawiam serdecznie i dziękuję za ten blog.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Na podstawie zdjęć, które mi wysłałaś, to co mogę zaproponować Tobie, to może być czerwony Starazolin - ten który obkurcza naczynia, ale tylko raz na jakiś czas, np. na randkę, gdyż jak oczy przyzwyczają się, to będą cały czas czerwone. Poza tym warto, aby okulista przepłukał kanaliki łzowe, by sprawdzić, czy są drożne. Możliwe, że stan Twoich oczu to niewielka reakcja alergiczna na doklejone rzęsy, np. klej, lub ciężki makijaż. Mogę zaproponować Ci zmianę tuszu na hipoalergiczny (np. ten z IsaDora, o którym pisałam) i na pewien czas zrezygnować z rzęs, choć bardzo ładnie wyglądają :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Dziękuję za informację,Pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Aneto mam pytanko. Właśnie robię sobie większe zamówienie na kropelki bo mi się kończą i kupuję różne aby popróbować i rotować aby oczy się nie przyzwyczajały. Czy Actiropsami warto zawracać sobie głowę czy to raczej dla tych co nie mają ZSO albo wczesne początki?
    Co jest w nich konserwantem?
    Powiem tak, niska cena (9,99) mnie trochę przeraża, jak również producent, który głównie robi chemię gospodarczą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj :) Ja bym na Twoim miejscu spróbowała SuperOptic Regeneracja, polubiłam je ostatnio, albo Thealoz duo, lub Thealoz duo gel - warte uwagi. Jeżeli chodzi o konserwant w ActiDrops, to szukałam długo informacji i nic konkretnego nie znalazłam. Wygląda na to, że są wolne od środków konserwujących (nie wiedzieć czemu producent się tym nie chwali), choćby ze względu na to, że można je stosować bezpośrednio na soczewki kontaktowe, a przy kroplach z konserwantem konieczne jest zdjęcie soczewek, zakropienie oka i dopiero po czasie ponowne ich założenie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. http://www.lloydspharmacy.com/en/optrex-refreshing-eye-drops-10ml
    Aneto znalazłem, jeden z podlejszych konserwantów ale nie ma się co dziwić, koncern jak i niska cena dają odpowiedź.
    Kupiłem w końcu Theraloz duo żel UD (jestem z nich naprawdę zadowolony), Systane Gel Drops i 2x Optive Fusion także starczy na trochę.
    A te SuperOptic Regeneracja może następnym razem tylko ciekawi mnie jak to zrobili, że bez konserwarnów. Widzę, że 5ml ale wciąż... A one nie są zbyt wodniste? Bo teraz używałem Dexoftyal UD i dla mnie te krople to dramat, nawet ich nie skończę, raz, że szczypią zaraz po zakropleniu to jeszcze efekt utrzymuje się u mnie jakieś nie wiem 4 minuty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za informację. Thealoz duo gel są bardzo dobre, niejednokrotnie zalecane do stosowania przy stanach zapalnych oczu, jako dodatkowe nawilżenie. Co do SuperOptic, nie są żelem więc mają rzadszą konsystencję. U mnie fajnie sprawdziły się. Pisałam o Dexoftyal UD i faktycznie krótko działają. Mi akurat te w ampułkach nie podrażniały oczu, tyle że są słabsze, dobre do odświeżania oczu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Mi to by się przydało od czasu do czasu skroplić oko, czyli warto tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawilżyć oczy zawsze warto, wybieraj krople bez konserwantów mimo wszystko :) Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Uwielbiam twoje recenzje! :D Sporo można się dowiedzieć zanim człowiek za cokolwiek się zdecyduje. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Krople trzeba przede wszystkim dobierać do problemu jaki towarzyszy, nie jest tak, że są jedne uniwersalne krople na wszystko i zadziałają idealnie w każdym przypadku. Warto o tym wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...