niedziela, 27 września 2015

Thealoz Duo i Thealoz Duo Gel - nawilżające krople do oczu bez konserwantów - recenzja




Kolejne bardzo dobre preparaty firmy Thea w terapii zespołu suchego oka po Thealoz i Hyabak. Thealoz Duo występuje zarówno w butelce, jak i w minimsach. Obie opcje bez konserwantów - bezpieczne dla tkanek oka. Zapewniają ochronę i nawilżenie oka przez dłuższy czas.

Thealoz Duo

Skład: trehaloza, hialuronian sodu, chlorek sodu, trometamol, kwas chlorowodorowy, woda do wstrzykiwań

Opakowanie: 10 ml lub 5/30 minimsów

Cena: ok. 30 zł

Stosowanie: 1 kropla 4 - 6 razy na dobę

Trwałość: butelka 3 miesiące od pierwszego otwarcia

Thealoz duo chroni, reguluje uwodnienie tkanek i nawilżenie oka w umiarkowanym do ciężkiego zespole suchego oka. Podajemy go do oka lub na soczewki kontaktowe (niezależnie od typu). Jest polecany przy dyskomforcie, podrażnieniu i pieczeniu oka z powodu wiatru, dymu, zanieczyszczenia, pyłu, słonecznej lub mroźnej pogody, suchego powietrza, klimatyzacji, podróży samolotem, długiej pracy przed komputerem itd. 

Trehaloza (3 g/100 ml) występuje w organizmach wielu roślin i zwierząt; chroni powierzchnię oka i sprzyja regeneracji po urazach okulistycznych. Ma działanie antyoksydacyjne i poprawia uwodnienie tkanek. 

Hialuronian sodu (0,15 g/100 ml) występuje naturalnie w oku; intensywnie nawilża. Ma zdolność do zatrzymywania wody, wpływa na zwiększenie uwodnienia i nawilżenie powierzchni rogówki. Dobrze przylega do powierzchni oka, co przynosi długotrwałą ulgę dla oczu i skraca czas gojenia nabłonka rogówki.

Przed zastosowaniem innych preparatów do oczu odczekujemy co najmniej 10 minut. Wkrapiamy czystymi rękoma i unikamy dotykania zakraplaczem do powiek bądź powierzchni oka. Thealoz duo może być stosowany podczas noszenia soczewek kontaktowych.




Krople Thealoz duo bardzo służą moim oczom - kolejne z moich ulubionych. Bardzo dobre rano, kiedy trzeba nawilżyć oczy po śnie. Mają wygodne dozowanie, do oczu wpadają małe, nie zalewające oka kropelki. Butelka identycznych rozmiarów (spora) i podobna wyglądem do innych wcześniej opisywanych kropli Thea. Mimo, że producent ograniczył ilość kropli podanych w ciągu dnia, ja stosuję je według potrzeby. W odróżnieniu od Thealoz w składzie Thealoz duo występuje obok trehalozy hialuronian sodu. We własnym odczuciu nie zauważyłam specjalnej różnicy pomiędzy Thealoz a Thealoz duo, poza tym że te drugie dłużej utrzymują się na powierzchni oka - dłużej działają. Thealoz duo ud, czyli w postaci ampułek (ud - minimsy, czyli małe ampułki pozwalające wyeliminować z leczenia konserwanty), nie znalazłam w żadnej z polskich aptek (tylko niemieckie). Sama dysponowałam jednym minimsem. Po oderwaniu koreczka, nie ma możliwości ponownego zatkania ampułki, chyba że pożyczymy korek z innych kropli, np. Systane ud. W ampułce znajduje się 0,4 ml płynu. Na ulotce Thealoz duo czytam, że rzadko może wystąpić łagodne podrażnienie oczu jako skutek uboczny - u mnie nie wystąpiło żadne podrażnienie. Na kartoniku od butelki jest miejsce na wpisanie daty pierwszego otwarcia, byśmy nie przegapili terminu trzymiesięcznej trwałości.




Thealoz Duo Gel

Skład: trehaloza, hialuronian sodu, karbomer, sorbitol, wodorotlenek sodu, woda do wstrzykiwań

Opakowanie: 10/30 minimsów

Cena: ok. 16/33 zł

Stosowanie: 1 kropla 1 - 4 razy dziennie. Ostatnią dawkę żelu najlepiej zakropić przed snem.

Kojący i regenerujący płynny żel do oczu do stosowania na dzień i w nocy. Dla oczu z umiarkowanym do ciężkiego zespołu suchego oka. W skład Thealoz duo gel wchodzi trehaloza 3%, hialuronian sodu 0,15% oraz dodatkowo w porównaniu do Thealoz duo - karbomer 0,25%, który wpływa na długie i stabilne utrzymanie na powierzchni oka i tym samym dłuższe działanie kropli. Żel ma neutralne pH, czyli takie samo jak pH powierzchni oka. Żel bardzo dobrze nawilża, reguluje stopień uwodnienia tkanek oraz zapewnia długotrwałą ochronę powierzchni oka. Dzięki braku środków konserwujących w składzie, nadaje się do wrażliwych oczu oraz długotrwałego stosowania. W przypadku, gdy nosimy soczewki kontaktowe, zdejmujemy je przed zastosowaniem żelu, ze względu na konsystencję. Po zakropieniu czekamy co najmniej 30 minut przed założeniem soczewek. Gdy z kolei używamy inne preparaty do oczu, zachowujemy 15 minutowy odstęp od podania - Thealoz duo gel stosujemy jako ostatni.




Thealoz duo gel nawilżają moje oczy na bardzo długi czas. W ampułce mamy sporo płynu, a po użyciu koreczek nadaje się do ponownego zatkania na później, choć Thea zaleca wyrzucić pozostałość preparatu po użyciu. Krople są bardzo gęste i mogą być za ciężkie na poranne kropienie po śnie (dla mnie odpadają) oraz przy bardzo suchych oczach. Są tak gęste, że wyciska się je z minimsa z małym oporem; musimy wstrząsnąć by ciecz opadła w dół do dozownika i mocniej nacisnąć. Po ich użyciu mamy przez około 1 minutę zaburzone widzenie. W przypadku makijażu, lepiej w pierwszej kolejności pomalować oczy a następnie zakropić kroplę, gdyż inaczej możemy mieć mały problem z nałożeniem tuszu na rzęsy lub kredki na linię wodną - oczy są bardzo mokre. Pojedyncze kropelki żelu są sporej wielkości, więc nieco zalewają oczy. Na rzęsach może pozostać niewielki osad po zaschniętym żelu, który usuwamy chusteczką. Osobiście wolę Thealoz duo od Thealoz duo gel, aczkolwiek te również są bardzo skuteczne. Zdecydowanie polecam je na noc.




Używaliście Thealoz duo lub Thealoz duo gel? Co o nich sądzicie? Pomóżcie suchoocznym (i nie tylko) w wyborze najlepszych kropli nawilżających dla siebie.

8 komentarzy:

  1. Dzień dobry,
    Stosuję Thealoz Duo Gel codziennie na noc od ponad pół roku. Miałam wykonywane laserowanie siatkówki na obydwu oczach i od czasu zabiegu dostałam takie wytyczne od okulisty. W zasadzie mam ich używać już tak na zawsze...
    Początki były super. Po zakropleniu czułam się, jakby moje oczy dostały upragnioną wodę po całym dniu na pustyni. Zaznaczam, że okulista wyraźnie kazał zużywać całą ampułkę jednorazowo. (z racji braku konserwantów w leku, w momencie otwarcia ampułki zawartość przestaje być sterylna, więc zatykanie jej i zużywanie 'na 2 razy' jest delikatnie mówiąc niebezpieczne dla oczu, szczególnie przy dodatkowych kłopotach).
    Wypracowałam sobie skuteczny zestaw. W ciągu dnia krople Thealoz Duo, a na noc Gel. Co z nadmiaru żelu zostawało na oczach, starałam się usuwać chusteczką, mimo że okulista kazał 'nie ruszać, ma się wchłonąć'.
    Rano zazwyczaj budziłam się z zaklejonymi powiekami. Ostatnio natomiast poszło w gorszą stronę. Skóra na powiekach zwyczajnie się zbuntowała, przestało pomagać natłuszczanie, i zaczął się mój mały horror. Powieki są czerwone, spuchnięte jak po 3 dniowym imprezowaniu, bolą i pieką, skóra się złuszcza. Każda następna porcja Gelu tylko ten stan pogarsza...
    Na ten moment całkowicie odstawiłam Gel, zostały tylko krople. I szukanie ratunku.
    Idę ponownie na wizytę do okulisty, bo sama już nie umiem sobie skutecznie pomóc.
    Dla mnie lekcja taka, że dystans do wszystkiego trzeba mieć, nawet jeśli jest się przerażonym realną wizją utraty wzroku, która jak to bywa takich sytuacjach, pojawiła się z nienacka. :/

    PS dzięki za tego bloga, sporo treści pożytecznych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      Mam podobny problem z kroplami Thealoz Duo - skora pod oczami czerwona, spuchnieta i piekaca niczym przy skrajnej reakcji alergicznej:-( Taki stan rzeczy trwa 2-3 dni, przez kolejne 7-10 skora luszczy sie i obrzek ustepuje.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Napiszę krótko. Krople świetne, bardzo skuteczne, nie drażnią oka. Można stosować na 2 razy i zapewniam, że nie tracą właściwości bo przesiaduję nocami przy komputerze, a oczy mam słabsze po operacjach i ulga jest niepodważalna za każdym razem. Stosowałem wiele innych firm i one są egzekwo z Optive najlepsze. Thealoz stosuję tylko przed snem uzupełniając luteiną w tabletkach. Jeśli przesiadujesz długo przy komputerze to same krople mogą nie wystarczyć, dołącz luteinę, nie drap, nie wycieraj, unikaj wiatru, słońca i wszystko będzie ok. Pozdrawiam autorkę bloga. Dobra robota. Znalazłem sposób na moje oczy, ale będę tu zaglądał od czasu do czasu w celu uzupełnienia wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Te krople i żel to najlepsze co mogło spotkać moje oczy. Ale moja lekarka powiedziała, że są jeszcze lepsze krople, bardziej nawilżające oko - biolan i vismed. Czy ktoś może używał tych preparatów? Jakie odczucia?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, używałam ostatnio kropli Biolan max, na początku niby wszystko było ok, potem zaczęły mnie piec po nich oczy, więc musiałam je odstawić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam zespół suchego oka, stale wkraplam do oczu hialuronian sodu. Po trzech dniach używania po raz pierwszy tych kropli w postaci minimsów oczy mam zapuchnięte. Faktycznie czuję, że oczy są nawilżone ale nie wiem, czy to preparat dla mnie. Jeśli opuchlizna, worki pod oczami nie znikną muszę przestać stosować te krople.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja używałem hyal drop multi jak miałem problem z zespołem suchego oka. Stan taki, że po już 2 godzinach przy komputerze była tragedia i nie mogłem wytrzymać. W nocy budziłem się i nie mogłęm otworzyć oczu tak mnie szczypały. Hyal drop multi używałem tyle razy dziennie ile potrzebowałem ale dodatkowo zauważyłem poprawę po suplementacji gold luteina Olimpu. Może komuś się przyda rada.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...