sobota, 5 marca 2016

Retaron - kapsułki na oczy - recenzja



Substancje odżywcze: witamina E, witamina C, Cynk, Selen, Luteina, Zeaksantyna, Wyciąg z Aronii, Kwasy Omega-3 (DHA, EPA)

Dla kogo: osoby dorosłe

Sposób użycia: 1 kapsułka dziennie, najlepiej podczas posiłku, popijamy chłodnymi płynami

Zawartość opakowania: 30 kapsułek

Cena: ok. 70 zł

Łykanie tabletek na oczy ma głównie na celu spowolnienie procesów starzenia się plamki żółtej, czyli miejsca najlepszego widzenia, oraz w pewnym stopniu zapobiegać jej chorobom. Nie dajcie się nabrać reklamom, że jak łykniecie tabletkę z luteiną, to plamka Wam odmłodnieje. Poza tym nie tylko luteina jest ważna. Ostatnie badania wskazują, że czynniki ryzyka rozwoju zwyrodnienia plamki związanego z wiekiem są podobne jak zawału serca - czyli nadciśnienie tętnicze, miażdżyca... itd. Dlatego wybierając tabletki na oczy, skupmy się nie tylko na ilości luteiny, którą mają w składzie, ale także, czy zawierają kwasy omega i antyoksydanty - to najlepszy zestaw. W takie "witaminy" najlepiej inwestować. Pamiętajcie też o naturalnych źródłach luteiny, o których poczytacie tutaj.





Retaron ma na celu utrzymanie prawidłowego widzenia. Nasze oczy starzeją się - siatkówkę, soczewki, gruczoły łzowe dotyka czas, a głównie działanie wolnych rodników. Im większe ich stężenie, tym szybciej starzejemy się. Wolne rodniki to bardzo aktywne substancje powstające zwłaszcza w wyniku stresu (a tego nam w naszym obecnym życiu nie brakuje), zwiększonego spożycia alkoholu, palenia, promieniowania UV, zanieczyszczenia środowiska (Polska niestety ma je w wysokim stopniu) i niezrównoważonej diety. Na szczęście niektóre składniki pożywienia przyczyniają się do rozpadu wolnych rodników i chronią nas przed ich szkodliwym działaniem - cynk, selen, witamina C i E.




Jak dowiaduję się z ulotki Retaron'u korzystne działanie DHA występuje w przypadku stosowania 250 mg dziennie. Warto więc zwracać uwagę na jego zawartość w tabletkach. Producent Ursapharm znany wśród preparatów do oczu, np. maść VitA-Pos zaleca stosowanie kapsułek systematycznie i długotrwale, ale czy nas stać na taką kurację, przy cenie ok. 70 zł miesięcznie?




Nie mogę nie wspomnieć o rozmiarze kapsułek - są naprawdę bardzo duże - 2,3 cm. Miałam duże obawy przed pierwszym połknięciem. Ale nie ma strachu, gładko przelatują przez gardło i z czasem przyzwyczajamy się. Po spożyciu nie odczuwam rybiego smaku oraz nie mam zaburzeń żołądkowo - jelitowych - tj. nudności i odbijania się, które jak czytam, mogą wystąpić. Trudno mi pisać o efektach, gdyż spożywam regularnie od bardzo dawna różne tabletki i kapsułki na oczy. Efekty tak naprawdę poznamy na starość, chcemy przecież opóźnić proces starzenia plamki żółtej. Jednak jak wspomniałam wyżej, nie liczmy na to, że plamka odmłodnieje, tego już nie cofniemy, możemy tylko spowolnić dalszy krok ku starości. W trakcie tej długotrwałej suplementacji moje oczy nie chorują, są nawet w dobrej kondycji. Retaron odpowiada mi i moim oczom, jednak cena trochę zniechęca do zakupu. Są to chyba najdroższe kapsułki o których pisałam, ale jak już nie raz Wam wspominałam często za ceną idzie jakość. Występują też w opakowaniu 90 kapsułek (trzymiesięczna kuracja), jednak w polskich aptekach nie spotkałam (w niemieckich owszem). Polecam Wam kurację chociaż  przez 3 miesiące Retaron'em, raz na jakiś czas. Są warte uwagi.



5 komentarzy:

  1. Hej, mam bardzo poważny problem z suchymi oczami. Dyskomfort jest tak duży(silny światłowstręt i pogarszanie zakresu widzenia wraz z jakością), że powoduje u mnie nerwicę lękową.....Co byś mi doradziła? Interesują mnie środki o maksymalnie silnym działaniu. W tym momencie stosuję systane balance i corneregel, które pomagają słabo. Myślałem o jakimś dodatkowym żelu np. Systane Gel drops i maści z witaminą A na noc. Proszę pomóż.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodam, że miałem zabieg zamknięciu punktów łzowych w liczbie 2 i trochę pomogło. Czy można zamknąć pozostałe 2 punkty łzowe? W momencie robienia zabiegu film łzowy byl na poziomie 10%, po zabiegu miał się zwiększyć dwukrotnie, ale wciąż oczy nie dają mi normalnie funcjonować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Przede wszystkim dobrze by było, abyś zgłosił się do dobrego dermatologa, gdyż to może być toczeń lub zespół sjogrena. Jeżeli chodzi o krople do oczu, corneregel uważam za słaby żel, aczkolwiek jak zauważyłam często zalecany przez okulistów na wizycie - w sumie nie wiem dlaczego. Lepsza na noc jest maść vita-pos o której pisałam, a najlepsze refresh pm lub systane nighttime - niestety niedostępne w Polsce. Corneregel zawiera konserwant cetrimid, który z czasem może uczulić, zacząć podrażniać oczy i najzwyczajniej przestać służyć oczom - tak było u mnie. Na dzień wybieraj krople bez konserwantów - mi służą starazolin hydrobalance one, oraz thealoz. Jeżeli chodzi o zatyczki to możesz spróbować zamknąć, ale zatyczkami czasowymi; jednak sam zauważyłeś, że efektywność zatyczek jest słaba. Pamiętaj, że jeżeli laserem na stałe zamkniesz, jest ryzyko, że oczy zaczną łzawić, a tego już się nie cofnie. Czasowe zatyczki można wyjąć. Wybierz się jak wyżej pisałam do dermatologa i na diagnostykę do okulisty: test schirmera, czas przerwania filmu łzowego, ocena gruczołów meiboma; to minimum. Niech ktoś z domowników zwróci uwagę, czy domykasz powieki podczas snu. Powodzenia!

      Usuń
  3. ok dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  4. Na oczy retaron działa naprawdę solidnie i w dobry sposób. Uważam, że warto z niego skorzystać jeśli chcemy osiągnąć dobry efekt.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...