sobota, 30 maja 2015

Allergo - Comod - przeciwalergiczne krople do oczu bez konserwantów - recenzja



Skład: sodu kromoglikan, disodu edetynian, sorbiol, woda do wstrzykiwań

Opakowanie: 10 ml

Cena: ok. 13 zł

Stosowanie: 1 kropla 4 razy na dobę

Trwałość: 12 tygodni od otwarcia butelki

Sezon na alergię uważam za otwarty. W związku z tym przedstawiam Wam krople do oczu z ostrym i przewlekłym zapaleniem spojówek (np. zapalenie spojówek spowodowane katarem siennym, wiosenne alergiczne zapalenie rogówki i spojówek).


Allergo - Comod to przezroczysty roztwór w dużej butelce z pompką. To lek wydawany bez recepty. Mogą stosować go również dzieci (nie określono bezpieczeństwa stosowania u dzieci poniżej 4 roku życia) z tym samym dawkowaniem co dorośli. Leku nie stosujemy w I trymestrze ciąży i nie zaleca się stosowania go w dalszym okresie ciąży oraz u kobiet karmiących piersią. Jeżeli chodzi o osoby stosujące soczewki kontaktowe, konieczne jest ich zdjęcie z oczu przed zakropieniem i odczekanie 15 minut przed ponownym założeniem. Jednak lekarz okulista powinien stwierdzić, czy przy występowaniu alergicznego zapalenia oka, w ogóle możliwe jest używanie soczewek. Po zakropieniu Allergo - Comod mamy chwilowe zaburzenia widzenia - uwaga kierowcy i obsługujący maszyny. Ponadto może wystąpić przemijające pieczenie oczu, uczucie obecności ciała obcego w oku, przekrwienie i obrzęk spojówek - ustępujące (u mnie wystąpiło pieczenie, przekrwienie oraz łzawienie). Tyle z ulotki.




Co do moich odczuć. Przy zdrowych oczach (bez dodatkowych dolegliwości), szybko niwelują swędzenie oczu, dzięki częstszemu, niż w przypadku innych kropli, dawkowaniu (zwykle jest to 2 razy dziennie). Sprawdzają się u osób, które czują, że inne krople są dla nich niewystarczające - np. odczuwają swędzenie oczu na długo przed kolejną (zazwyczaj dopiero wieczorną) dawką. Duży plus za cenę, brak konserwantów i brak recepty. Jednak używanie nieporęcznej butelki, wymaga przyzwyczajenia się. Przede wszystkim butelka jest duża, trudna do schowania np. w kieszeni. Jest przez to mało dyskretna. Koreczek do zatykania butelki jest mały i często mam problem z jego zdjęciem; przy nakremowanych dłoniach, zostają mi już tylko zęby. Dozowanie jest niewygodne - nie wystarczy ścisnąć butelkę, konieczne jest naciskanie pompki znajdującej się na dnie kropli. A wszystko to jedną ręką, przy przechylonej głowie, nad okiem. Przez te trudności może wystąpić mały kłopot z trafieniem kropli do oka, a czasem lecą i dwie krople na raz. Przy moich bardzo wrażliwych i wymagających oczach lek ten jest nieskuteczny. Stosowałam go według potrzeby (na ulotce jest zalecana dawka). Jak pisałam wyżej, po jego podaniu miałam podrażnione oczy (zwłaszcza w wewnętrznym kąciku). Dyskomfort, nie wiem czy z powodu alergii, czy kropli, utrzymywał się. Alergia objawia się u mnie czerwonymi i piekącymi oczami, jest dość silna. Allergo - Comod nie wybielał moich oczu i nie łagodził pieczenia tak, jak opisane we wcześniejszych postach Starazolin i Zabak. Te są dla moich oczu skuteczniejsze i pozostają moimi faworytami. Aczkolwiek jest to moja subiektywna ocena, znam osoby które stosują Allergo - Comod i są dla nich najlepsze. A Wy co sądzicie o tym leku? Czy przynosi Wam ulgę? Czy pomaga na alergię?

4 komentarze:

  1. Twoja szczerość jest rozbrajająca (chodzi o zdejmowanie koreczka). Strasznie się uśmiałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przy wszelkich dolegliwościach ocznych wybieram sobie krople starazolin, które działają przede wszystkim nawilżająco, a dzięki temu niwelują uczucie suchości, podrażnienia i łagodzą swędzenie czy pieczenie. Można je stosować regularnie i do tego nie trzeba soczewek wyjmować

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie używam krople Allegro, polecone w aptece i zgadzam się z Twoim zdaniem. Pieką w wew. kącikach oczu, butelka ma niewygodny dozownik i raczej więcej ich nie kupię. Szukam skutecznych kropli dla moich oczu i jeszcze nie znalazłam...ale kupię Starazolin i Zabak o których piszecie, może te pomogą...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kupiłem niedawno podobne krople tej firmy i kosztowały 50zł. Tragedia.. Na ulotce pisało dwie krople na dzień i to mi nie wystarczało. Bardzo kłopotliwa aplikacja. Na ulotce chwalą się że pompka zawsze daje taką samą krople, mi to bardzo przeszkadza bo lewe oko mam bardziej suche i muszę jemu dać większą kroplę .Krople nie starczyły mi na miesiąc.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...